Julaftonsmorgon....

Då är vi här igen! Det är nästan så att julaftonsmorgonen är den bästa dagen på året - även för mig. Jag smyger upp första av alla. Tänder granarna, ja i år har vi även en liten i allrummet, tänder stjärnorna och adventsljusstakar och startar stereon med Peter Jöbacks julskiva på lägsta volym. Sätter grytan på spisen och börjar med risgrynsgröten. Huset är tyst för tjejerna och Mannen sover ännu. Hela huset är nystädat och juldofterna har börjat sätta sig; hyacinterna är på gång, nejlikorna i apelsinerna sprider sin väldoft och de garnerade pepparkakorna inbjuder till att ta en tugga. Men framför allt så luktar vår gran gran! Det är stämning!

Nu ska jag snitta prinskorven till middagen och skala potatisen så att det går lite fortare då det är dags att äta efter att Kalle Anka och hans vänner har önskat oss alla en God Jul. 

Känns bra - undrar vad jag glömt att göra? Eller köpa ...

Önskar Dig en God Vit Jul tillsammans med människor Du bryr Dig om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0