Man hinner mer än man tror!

Även fast jag inte vill det så stressas jag av att vi närmar oss advent med allt vad det innebär. Jag älskar advent och jul men tänker varje år "att nästa år ska jag vara ute i god tid så slipper jag stressa" och istället bara njuta av julefrid och tända ljus.
Nu blir det oftast ingen större skillnad år från år -  men jag har åtminstone viljan!

Ser i kalendern att veckan framöver ser tjock ut och undrar när jag ska hinna baka lussekatterna och innan jag gör dem så skulle jag behöva frosta av frysen för att få plats med dem dessutom. Det finns inte en ledig kväll!
Men upptäckte att eftermiddagen idag inte var bokad för något! Handlade hem saffran - vilket höll på att ruinera mig!- och satte sedan fart. Har nu bakat klart, frostat av frys och däremellan lagat middag till familjen! Jag hann allt på bara 4 ½ timme! Nu är det jag känt lite stress inför avklarat och jag kan se fram emot att få sätta upp adventsljusstakar och stjärnor på fredag eftermiddag efter jobbet! Fönstren - de hann jag ta i går när solen var här!

Ska nu ladda mp3-spelaren med en ny bok så jag har något att lyssna på när jag går min promenad!


Kommentarer
Postat av: Sanne

Va?! Har ni redan gjort lussebullar? Vad orättvist... Jag som tänkte fråga dig om vi inte kunde göra det någon dag tillsammans!

2009-11-23 @ 20:37:37
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0