Måndagslyx

Tänk vilken lyx att få komma hem från arbetet och få sätta sig vid ett, nästan färdigdukat bord, och äta kvällsmaten som min Man gjort! Tjejerna är sjuka båda två så för att mota bacillspridningen tog vi en kvällspromenad runt byn. Det gäller att stärka imunförsvaret med frisk luft och motion! Att det är mörkt ute gör mig inget. Jag är glad att slippa kylan och halkan. Det underlättar när man har en bit till jobbet. Men det får gärna bli kallt och vitt till jul! Snön kan komma efter den 19 december - det skulle passa mig!

Vi passade också på att besöka alla våra föräldrar på vår kvällspromenad - känns skönt att titta till dem då och då även om vi inte är så duktiga på just det i vanliga fall. Det är oftare de som tittar till oss.... Måste bättra oss där!

Har pratat med äldsta dottern på telefon och hon lät glad - det är skönt att höra hennes röst när hon mår bra. Saknar att ha henne hemma här hos oss...

Nu är det snart dags att förbereda sig inför morgondagens arbetspass. Måste packa idrottsväskan - hinner kanske ett pass i styrkelokalen innan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0