Det fungerar!

Hela vårt hem har under de senaste dagarna invaderats av små ettriga blomflugor! Vi har tömt alla papperskorgar och gjort rent komposthinken men vi har inte lyckats lokalisera hemvisten än för dessa små irriterande flygfän som finns överallt!
När jag i går slog upp första sidan i senaste numret av Tara stod där ett recept på hur man gör sin egen dödablomflugeblandning! Helt klart värt ett försök för alla ingredinser fanns i skafferi och kylskåp. Sagt och gjort - jag mixtrade ihop de tre ingredienserna i ett glas, ställde det i fönstret vid diskbänken och informerade resten av familjen att det inte fick hällas ut! Under hela morgonpasset sprang jag med jämna mellanrum till köksfönstret med dessa småflugor surrandes runt mitt huvud för att kika om det hänt något. Men icke....
När jag sedan kom hem från jobbet möttes jag av yngsta dottern som leende bad mig kolla i mitt flugfälleglas. Och där i den magiska vätskan låg det många flugor kan jag säga! Det var säkert mellan 30 - 40 stycken! Det satt dessutom flera stycken på insidan av glaset på väg ner mot en säker död! Häftigt för det fungerade verkligen!

Jag kan verkligen rekommendera detta husmorstips!
Blanda vinäger med någon droppe sirap och en droppe diskmedel i ett glas. Det är allt! Mycket enkelt och effektivt!
Lycka till med er utrotning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0