Fredag........igen!

Den här veckan har varit konstig:
- vi har haft en mycket behaglig vecka på jobbet. Det har varit en trivsam och skön stämning bland eleverna och vi i personalen har bara kunnat njuta av tillvaron! Känns ovanligt men mycket trevligt och något som jag skulle kunna vänja mig vid!
- Jag vaknade häromdagen med en låt i huvudet. Ni vet när man inte kan släppa den utan den bara går runt i huvudet och man smånynnar den hela tiden. Jag har både somnat och vaknat med den i mitt huvud! En morgon gick jag och sjöng på den till yngsta dotterns förtret ;). När vi sedan klev in i bilen för att åka till buss och jobb på morgonen så är det just den låten som strömmar emot oss från radion! Underbart! Vilken låtan är? Jo, det är ICA´s senaste reklamjingel för fläskkotlett! " På tordag är det fläskkotlett!"
- vår hus surrar fortfarande av bananflugor trots att vi ställt ut 3 fällor i olika rum. Men jag är imponerad av att fällorna fungerar. Det är fullt med döda små flugor i och fler som sitter på kanterna och är på väg ner.

Nu har jag skrattat och sjungit med i veckans avsnitt av Doobidoo. Tycker att det är skönt med helg igen!

Kommentarer
Postat av: carina

hallå, kul å se dig i söndags, när vi bodde i gula huset hade vi oxå jätte problem med banan flugor varje höst, å då var de någon som sa att dom kom utifrån. vi hade ju väldigt mkt äppelträd. och dom åren med dåligt med äpplen var de inte alls samma mängd flugor. har ni mkt fruktträd????



// carina

2010-09-06 @ 21:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0