Så det kan ändra sig

Har haft den äran att få vara barnvakt åt mina underbara brorsbarn under två dagar och en natt. De är ett glatt gäng som det hela tiden händer saker kring! Det har gjort att jag slängts tillbaka till den tiden då våra tjejer var yngre och aktiva på ett annat sätt. Jag kan sakna den tiden. Dessa dagar har vi varit 8 st runt matbordet till både lunch och middag - det har varit jättetrevligt! Nu för tiden är vi bara två ibland.... Det är något visst med liv och rörelse tillsammans med dessa livsnjutare och små filosofer. Vi plockade smultron en dag i dikeskanten på väg hem från vår lilla promenad då E 5 år helt spontant säger: "Det här är livet det!" Kan man annat än hålla med? Nej - det är livsvisdom av rang!

Igår blev barnen hämtade av sina föräldrar och tystnade och lugnet la sig över vårt hus. Jag har varit ensam nästan hela dagen i dag, inte ens till lunch kom någon hem, och det har känts väldigt tomt.
Jag saknar stojet och alla glada skratt!

Tack för att jag fick låna er mina kära brorsbarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0