Skogens konung är mäktig även som ung!

Har nu haft två möten med en bortstött älgkalv i helgen. Första tillfället var i går när jag satt i bilen och kalven ville ta sig över på andra sidan 272:an. Han sprang så graciöst i slowmotion och vi bilburna hann stanna och titta på honom innan han tryggt kom över på rätt sida vägen. Blir alltid så facinerad när jag kommer dessa stor djur nära.
Idag var det dags för andra träffen och nu var det kalvens tur att besöka mig! Han kom strosande från skogen och klev så lugnt och fint in i min trädgård. Efter att ha gått runt en sväng och ätit på våra fruktträd (min man var inte hemma så jag lät honom hållas!) fick han syn på en svart lurvig katt som också var här på besök. Katten tittade bara lite lojt på den han mötte på andra sidan trädet men kalven han sänkte huvudet och gick närmare. Då blev det lite för mycket älg tyckte katten och drog i en väldig fart! Gissa om det såg roligt ut! Hade önskat att jag hade haft videokameran eller åtminstone digitalkameran i närheten men så var inte fallet och jag vågade inte lämna fönstret där jag såg allt på första parkett! Nu får jag spara händelsen som ett minne inom mig istället!



Kommentarer
Postat av: Sanne

Åh, det där skulle jag också velat se! Trodde nästan att det var älgen som skulle bli rädd för katten istället för tvärtom...

2010-05-02 @ 23:43:01
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Karin

Hoppas den kommer igen, och att du har kameran redo ! =)

2010-05-03 @ 09:24:06
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0