Blir det så mysigt som det skulle kunna bli?

I morgon ska vi ha pepparkaksbakande döttrar med dejter här hemma!
Så här ser jag det framför mig nu:härlig och mysig stämning med snö som faller och julmusik i stereon, glada och positiva människor som fyller mitt kök med rosiga kinder och mjöl på hakan. Underbart god deg som inte kladdar när man kavlar den och pepparkakor som fått en alldeles lagom fin färg och som sprider en underbar doft av jul i hela huset. Jag sitter vid köksbordet, tittar ut genom fönstret där julgardinerna hänger och ljusstakarna tindrar och skalar sakta min mandarin. Njuter av tända stearinljus och det skådespel som utspelar sig framför mig. När jag känner att jag inte klarar mer av denna idyll flyttar jag mig in i mitt nytapetserade vardagsrum och sätter mig i någon av de nya fåtöljerna som Mannen inhandlat och monterat tidigare under dagen.

Åh va härligt det är med advent!

Men visst ja! Det här var ju bara hur jag trodde att det skulle bli i morgon ... Eller är det det här som kallas positiv målfokusering?

Kommentarer
Postat av: Bodil

Klart att det blir som du beskrivit .... för säkerhets skull .... låt de inblandade läsa vad du skrivit så de vet vad som förväntas av dem .... speciellt det där med mjöl på hakan,rosiga kinder och tindrande ögon....

Här hemma luktar det pepparkakor i kväll. I morgon ser jag fram emot rosiga kinder och tindrande ögon på äldreboendet då vi ska sjunga advents- och julsånger och bjuda på smörgåstårta, pepparkakor (mina nybakade) och kaffe.

Kram

2010-11-25 @ 21:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0