Kan man ha fredag den 13:onde när det är den 26 november???

Tänk om jag hade vetat i morse vilken dag det skulle bli - då hade jag inte klivit ur sängen!
Jag skulle få den stora äran att ta vår andrabil till jobbet och den hade min älskade Man ställt in i verkstan över natten och det var tur för ute var det nästan 8 minusgrader när jag åkte iväg vid kvart över 6 på morgonen. Tog på mig mina termobyxor för säkerhetsskull och gled sakta iväg för att börja dagen med ett gympass. Nästan framme vid min slutdestination började bilen låta konstigt och när jag stannade fick jag mina farhågor bekräftade - punka på vänster framdäck! Vad gör man då? Chansar på att ta sig till jobbet och där byta däck utomhus i mörkret eller stanna till hos en jobbarkompis med tillgång till utomhuslampa på gården och kanske få lite hjälp? Valet var inte så svårt. Tyvärr så väckte jag honom när jag ringde men fick hjälp att köra in bilen i deras verkstad och där fick jag däcket bytt utan att behöva göra något själv! Det är service det! Tack för att du finns T! Inte var det någon vanlig punktering heller utan hela däcket hade exploderat!

När jag som siste man på jobbet skulle få åka hem hittade jag inte mina nycklar! Tack vare att en fritidspersonal kom till jobbet fast hon inte skulle vara där kom jag in i det låsta personalrummet där mina nycklar låg kvar! Jag hade även, min vana trogen, låst bildörren på morgonen och det skulle man inte göra med just denna bil som jag lånat idag - men det var det ingen som talat om för mig! Som tur var så kunde man gå in från passagerarsidan och krångla sig över till förarsidan!  Därefter kunde jag äntligen sakta köra hemåt.

Men när det gäller min fokusering från igår så blev det nästan som jag tänkt det! En trevlig kväll med sex stycken ungdomar som bjöd på mycket skratt och fniss, glada tillrop och bitska kommentarer! Vi hann även med ett Adventskalenderquiz. Mycket pepparkakor blev det också! Tack för i kväll mina döttrar med vänner och pojkvänner!

De nya fåtöljerna står nu i vardagsrummet och det var jag som skruvade ihop dem ;)

Kommentarer
Postat av: Bodil

Vilket spännande liv du för! Vardagsrummet blev trevligt ..... A och jag har smygkollat lite idag .... så juligt och fint.

2010-11-27 @ 14:49:21
Postat av: Therese

Vilken dag!

Ja det är tur att man inte vet.... tycker att det låter som en typisk Therese dag!

Mysigt att baka peppisar, det får jag göra själv, trist!

Mysig advent på dig!

2010-11-28 @ 21:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0