Bättre sent än aldrig!

Ja, jag vet!
Jag är inte någon flitig bloggare!
Men livet går så fort så jag hinner inte alltid med eller så orkar jag inte få ur mig något intressant.

Men nu har jag påsklov och har hunnit med en massa saker här hemma. Känns som jag hunnit i fatt. Man behöver verkligen ha lite ledigt ibland.
Jag har röjt i klädkammaren och tvättstugan. Bytt de sista julgardinerna som suttit kvar (ja - det är verkligen hemskt!) bakat och gjort rent kylskåpet. Fått ordning på altanen och i rabatterna. Det är mycket som är gjort men ändå har jag hunnit ta det i min egen takt, haft tid att ta en kopp kaffe när jag känt för det. Är dessutom inne på min 3:dje bok via öronen. Allt man gör går mycket lättare med en bok i örat tycker jag. 

Nu väntar vi in min kära syster med son som är på väg ner från Norrland! Det ska bli trevligt att träffas och få umgås med hela släkten under några dagar. Det är inte alltid som alla är samlade eftersom våra barn nu är stora och har andra intressen och släkten som drar i dem. Så nu får vi passa på och njuta av dessa dagar. 

Vädret kan man bara bli glad över! Sol och värme - me like! Jag blir så glad och lätt i sinnet! 

Min kära pappa har fladdrat ut och in på sjukhuset den här våren och jag hoppas verkligen att det nu ska vara slut på det för ett tag. Han ska få medicin och jag hoppas att det ska räcka! Behöver dig här hemma ju! 

Nu är det strax dax för en kvällspromenad! 
Får se om det blir någon fart på mitt bloggande framöver - det händer saker i mitt liv som kanske kan påverka mig åt olika håll - och då vet man inte om lusten att skriva infinner sig eller inte....

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0