Augusti 2011

Ja kära nån så fort en sommar kan gå!
Har inte bloggat på jättelänge och hade nog tänkt att det skulle jag ha gott om tid att göra på ledigheten - men så fel man kan ta!

Stod  duschen i morse och funderade på livet.
Vilka, till synes, små saker som ger vardagslycka
Att komma ihåg att köra ut soptunnan i rätt tid (allra helst när man glömde förra gången och vi har 14-dagars tömning!)
Att se trötta ögon som kämpar plötsligt glimma till.
Att kunna lyssan på någon som är jätteledsen och få den att mitt i all bedrövelse och besvikelse kunna skratta en stund.
Att innan man somnar höra bildörrar slå igen på baksidan och veta att äldsta dottern kommit hem välbehållen även denna dag.
Att utmattad få gå i säng och vakna och känna sig utvilad.

Ja, jag gillart´


Kommentarer
Postat av: Bodil

... och jag glädjer mig med dig ....

2011-08-17 @ 08:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0