Onsdagskväll med överraskande inslag

I kväll har jag varit på en kombinerad cykel- och svampplockningstur med mamma. När vi gav oss iväg så var det varm och skönt ute. Jag har ju hört hur lätt det är att plocka svamp - bara gå ut och håva in i stort sett. Eftersom det här var min premiärplockning så fick jag instruktioner om att titta i diket på min sida av vägen. Men jag som är färgblind och har svårigheter att se smultron trodde jag att skogens gula guld skulle gå lättare att hitta. Men inte hittade jag något! Vi cyklade och cyklade och de svampar jag fick i min kasse hade mamma pekat ut var de växte! 

Svampbristen kanske kunde bero på regnbrist också....

När vi gav upp och vände åter mötte vi min far som kom åkandes i bil med en kylväska med varsin glasstrut till oss! Det är kärlek det! Det var en mycket trevlig och oväntad upplevelse!

När vi sedan cyklade hem var det inte lika varm längre  - men det är ju ändå i augusti.

Jag fick lite svamp av mamma - så nu har jag så det räcker till en paj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0